close



最近天冷都在聽這首,高辨識度的神經質唱腔。Amy Winehouse和Imogen Heap的學妹(看到後者我說是命中註定的相戀啊這)覺得唱腔有趣但受不了曲風如此病厭厭的話可以去試另一首《Breathe In Breathe Out》,看到不少人推《Please Don't Touch》入門但我覺得那首聽不出什麼個性…………

喜歡這首的故事性和唱法隨之轉折變化。下面破破地翻了一下歌詞,最後一段的口白翻了但總覺得那段對LOOP來說很礙事,這裡放的版本沒有,YOUTUBE就能找到帶口白的版本,病嬌的吱吱喳喳這樣。

有錯也歡迎指正,因為是破破的前面說了XD
 



I hate the way I cry when you say you miss me
當你說你想念我,我討厭自己哭泣的模樣
but I love the way you hold me when I sleep
當我沉沉睡去,又愛你摟抱我的方式
I hate the way I bleed each time you kiss me
你的親吻總讓我柔腸寸斷
But you say hey, sleeping beauty, go back to sleep
但你說「嘿、安穩入眠吧睡美人」

We had pennies in our pockets,
我們口袋裡有幾分錢
we had hope in our eyes,
目光滿懷希望
you said, girl, you got a million different faces,
「你是千面女郎、
so why d’you put on that disguise
喬裝起來」你說
well take what you want cause I’ve got nothing,
悉聽尊便,誰叫我一無所有
pass me some pills, I’ll go to bed,
賞些藥片,我就會乖乖就寢
but however much I toss and turn I feel a dark place up ahead
但輾轉反側無數遍,我的腦海依舊盤旋黑暗
Some nights I just sit right here, I remember, I just remember
某些夜裡我獨自兀坐。我還記得、我就是記得
before it all got lost up in the mess
在一切的一切迷失在混沌前
he said, “Not all men are bad, and I am not like your dad,
「不是所有男人都是壞蛋,我也不像你父親」他曾這麼說、
and I will hold you, even though you’re slightly mad,
「我會一往情深,雖然你有點瘋瘋癲癲」
cause I am not a man who will ever break you.”
「我也永遠不會讓你受傷」

doo doo doo doo doo doo doo doo

my doctor said I gotta sing a happy tune
醫生說我得開開心心地唱歌
doo doo doo doo doo doo doo doo, do doo dn doo
but my body gave up too soon
無奈身體不聽使喚
doo doo doo doo doo doo doo doo

you know what
你知道嗎
I am just fine ‘til I’m on my own
在隻身一人前我都還好好的
doo doo doo doo doo doo doo doo, ah doo dn doo dn doo
somebody please come home
回家好嗎

I hate the way I tremble when you touch me
被你碰觸時,我厭惡自己顫抖的模樣
you’re like a needle slowly piercing my skin
那撫摸像利針緩緩扎進我的皮膚
I hate the way my stomach aches
我討厭胃袋隱隱作痛
and I really hate these loveless mistakes
和那些得不到愛的錯誤
cause I’m screaming for my rock who never picks up,
誰叫我朝著無人拾起的礫石徒然尖叫
why do you never pick up
為什麼你不把它們撿起來呢?

doo doo doo doo doo doo doo doo
my doctor said I’ve got to sing a happy tune
我的醫生說我必須開心地唱歌……

 

Maybe if I skip my dinner, make myself pretty and thinner,
也許我省掉晚餐,變得更美更窈窕有致
Maybe then he'll love me and stop looking at the other girls
他就會停止觀望其它女孩,轉過來愛我

So you said I'm paranoid? I'm paranoid? I nearly choked
所以你說我是個偏執狂、偏執狂?真讓人抓狂
And no more of that crap
沒其它屁話好談了
You cannot break someone who's just been broken
你不可能傷害一個已經支離破碎的人 

So take me now I'm naked
現在帶我走吧,看在我一絲不掛的份上
As you watch I'll let you take it
你看到的那一刻我就是你的
Maybe then you'll love me and stop looking at the other girls
也許這樣你就會停止觀望其它女孩,轉過來愛我

I don't need you, I don't want your words
我不需要你 我不需要你的讚美

arrow
arrow
    全站熱搜

    saltcult 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()